Met ingang van 28 maart 2022 is VNLOK toegetreden als deelnemer van de Stichting Reclame Code (SRC). De SRC is de autoriteit voor verantwoorde offline en online reclame. De SRC bevordert verantwoord reclame maken met als doel de betrouwbaarheid en geloofwaardigheid van reclame te waarborgen. Dit doet zij onder andere door het faciliteren van de Nederlandse Reclame Code (NRC). De leden van VNLOK hebben met een aantal vergunde aanbieders van kansspelen, vrijwillig, bovenwettelijke afspraken gemaakt om naast inhoudelijke beperkingen, de hoeveelheid reclame voor online kansspelen te beteugelen. De code is tot stand gekomen in nauw overleg tussen omroepen, vergunninghouders van online kansspelen en mediapartijen; in samenwerking met de Stichting Reclame Code. Met de toetreding als deelnemer van de SRC ziet VNLOK een actieve rol in het uitdragen en ondersteunen van zelfregulering en dat op een verantwoorde wijze reclame wordt gemaakt. De Reclamecode Online Kansspelen is hiervan een goed voorbeeld.

Zie hierbij de link naar de NRC: https://www.reclamecode.nl/nrc/.